Doplňující informace

pro obchodníky

Je faktem, že před vznikem našeho velkoobchodu Žvejky.cz, nebylo seriózních sběratelů obalů a příloh ze žvýkaček ani tolik, kolik má jeden člověk prstů na všech končetinách. Ono totiž před námi nebylo mnoho let co sbírat, protože se produkce žvýkaček s přílohou výrazně omezila, a protože byly v našich končinách často nedostupné. Je naším společným cílem, aby naše žvejky zaujaly co nejvíce dětí, mládeže i dospělých.

Výsledkem podpory sběratelství žvýkaček ze strany obchodů by mělo být výrazné zvýšení zájmu o žvýkačky s přílohou. Tomu by mohlo napomoci i plánované založení vlastní značky žvýkaček s přílohou.

Nedává vám smysl podporovat sběratelství, když prakticky neexistují sběratelé?

Ale jistě existuje nespočet dětí a mládeže, co před nudným dražé dají přednost žvejce s krásnou přílohou. A jistě existuje řada rodičů, kteří budou chtít svým dětem udělat radost nákupem nových krásných sérií, které navíc budou moci děti sbírat a svými sbírkami se chlubit svému okolí.

Jaký je váš obchod?

Obchody lze zařadit do několika základních skupin, z čehož se odvíjejí i jejich možnosti obchodování se žvejkami s přílohou. Jakému typu obchodníka jste nejblíže?

Supermarket - neosobní nákupy

V těchto obchodech je vysoce nepravděpodobné, že by se někdo speciálně věnoval žvejkám s přílohou. V tuto chvíli není počítáno s tím, že by tam byly žvejky s přílohou dodávány. Dojde-li k tomu, doplníme příslušné informace.

Večerka, potraviny, trafika, cukrárna - rodinný obchod a malé sítě

Toto jsou místa, kterým může dávat mnoho zákazníků přednost před ibchody. Ať už pro to vzrušení, jaká sada příloh bude v krabici, nebo kvůli možnosti okamžitě si žvýkačku rozbalit a odnést domů, anebo prostě proto, že okolo chodí zákazníci z práce a do práce.

Žvejky mohou být pro obchodníky velmi zajímavé doplnění nebo rozšíření sortimentu zaměřeného speciálně na děti a mládež. Standardem by mělo být umístění informace o prodeji žvýkaček s přílohou, formou prodejních plakátů, které začneme vydávat a nabízet obchodníkům co nejdříve.

Šikovní obchodníci mohou využít volný čas, aby pomohly sběratelům za příplatek získat vzácné exempláře obalů do svých sbírek. Mohou to být zabalené žvýkačky, nebo dokonce prázdné rozbalené obaly, přehledně umístěné například v albu na známky. Pokud se vám podaří uchovat krabice v dokonalém stavu, možná se vám podaří nalákat nějakého sběratele, který je od vás rád odkoupí. Nebo je prostě nabízejte jenom tak zdarma pro radost.

Ibchod - nákupy onlajn

Internetový obchod (ibchod) má na jednu stranu nevýhodu, že nemůže více pracovat se zákazníky sběrateli. Na druhou stranu ale může stavět na tom, že má více zákazníků než kamenný obchod, a tudíž větší zásoby a ve výsledku může prodávat výrazně vyšší počty žvýkaček.

Při běžném prodeji žvýkaček onlajn, si sběratel v ibchodu nekoupí žvejky s přílohou, protože buď obsažené přílohy už bude mít a zbytečně tak vyhodil peníze z okna, nebo je sice mít nebude, ale než je stihne objednat znovu, jiní zákazníci danou krabici doberou a sběratel z jiné krabice získá zcela jiné obrázky, než které původně chtěl a kvůli kterým opakoval objednávku. A tady je příležitost pro skutečně aktivní ibchody.

Stačí k tomu relativně málo, a je možné si stanovit podmínky (například minimální odběr) a vyšší ceny z toho důvodu, že zákazník se nebude muset trmácet po večerkách, dělat zkušební nákupy a přímo v terénu zjišťovat, jestli přílohy z dané krabice už má ve sbírce i na výměnu. Když pochopí systém, může nakoupit po 20 i 30 žvejkách z více krabic najednou. Teoreticky tak ibchodníci mohou přimět zákazníky sběratele k častějším návštěvám ibchodu, protože budou sledovat doplnění nových krabic do nabídky, aby mohli opět nakupovat a doplňovat sbírku.

Styl prodeje, kdy máte na skladě 50 krabic od jedné série a na webu jednu univerzální fotku s volbou počtu kusů až do vyprodání skladu, nedává smysl. Je nutné prodávat každou krabici zvlášť. Podle velikosti ibchodu je nutné nabízet 5-10 krabic jedné série současně. V každé krabici totiž může být jiná část série a zákazníci mohou chtít nakupovat z více krabic najednou. Aby zákazník sběratel nakoupil, musíte udělat ještě jednu věc. Z každé krabice rozbalit jednu žvejku a do popisku produktu uvést číslo přílohy, které naleznete buď přímo na obrázku, nebo v katalogu obrázků. Že je to pracné? No tak dejte zákazníkům na výběr.

  • Standardní cena za žvejky bez uvedení čísla přílohy.
  • Příplatek za žvejky z krabice s uvedeným číslem přílohy, který pokryje náklady na rozbalení jedné žvejky a doplnění popisku produktu. Šikovný ibchodník jistě dokáže celý proces zefektivnit.