Peníze / sponzoři

Hledáme firmy i jednotlivce, kteří by se časem mohli stát hrdými podporovateli Muzea žvejky. Ano, jsme další z řady zájemců o vaše peníze. Proto bych se rád u vaší firmy ucházel o důvěru při volbě vhodného projektu ke sponzorování. Nežádám vás v tuto chvíli o peníze, protože věřím v obtížnost výběru správného projektu, obzvláště pokud jde o projekt nový, zcela neznámý. Pokud Vás ale následující řádky alespoň trochu zaujmou, sledujte mě na Fejsbůku a seznamte se s prací mojí a mého kolegy. Dříve, než se k čemukoliv rozhodnete, zůstaňte ve stínu a poznejte naše důvody, cíle, ambice. Nalaďte se na stejnou strunu.

Shodou okolností v den, kdy měl vzniknout přesvědčivý motivační text do této sekce pro mecenáše, se něco přihodilo. Na cestě od kolegy sběratele jsem potkal ženu/dívku, která mě žádala o padesát korun. Prý v metru ztratila tašku, doklady a já už nevím co ještě. Buď jsem moc velký dobrák, hlupák, nebo to byla dobrá herečka, peníze jsem jí dal. Vzápětí toho ale litoval. Je to opravdu na účel, který mi řekla? Co když se mi teď za rohem směje a já ty peníze vyhodil zbytečně z okna? Zbytek cesty jsem o tom hodně přemýšlel a napadla mě souvislost s tím, že já taky vlastně chodím a žebrám o peníze. Taky přitom v podstatě slibuju hory doly, jenom abych dostal. A právě to je možná ten důvod, proč jsem ještě nedostal.

Jak se asi cítí všichni ti úspěšní podnikatelé a vrcholoví manažeři firem, které pořád někdo otravuje se svými projekty a chce na ně peníze, které sám nedokáže vydělat? Kdo si může být jistý, jestli jedinou vynaloženou energií žadatele nebylo jenom pár hodin na vytvoření pozlátka okolo ničeho. Když to vezmu podle sebe, tak všichni úspěšní podnikatelé mají svoje vlastní zájmy a sny, které by chtěli realizovat, a ne se babrat s projekty, ze kterých nic nemají a které jsou jim tudíž naprosto ukradené.

Snad pro nikoho není velký problém každý týden podarovat žebráka dvackou. Málokdo ale věří, že budou peníze skutečně projedeny. Ne prochlastány a prokouřeny. Že žebrák je žebrákem, a ne podvodníkem a flákačem. Ale pokud si to můžete dovolit, bránili byste se každé ráno cestou do práce, jednomu vybranému žebrákovi darovat bagetu nebo 3 koláče? Těžko s tím půjde na černý trh, aby to prodal.

To samé možná platí při hledání peněz pro nové a neznámé neziskovky a projekty. Snad jakákoliv firma může měsíčně darovat pětistovku. Proč by to ale firmy měly dělat, když nevědí, kde ty peníze skončí? Bez viditelných výsledků nebude důvěra a bez důvěry nebudou peníze. Ať už člověk jednající sám za sebe, nebo manažer jednající jménem firmy, nikdo nechce dělat věci, za které se bude stydět. Chce podporovat takové projekty, o kterých bude mluvit rád a s hrdostí. Možná to je směr, kterým bych se měl ubírat. Možná jsem dostal důležitou lekci.

Co tedy dělám jinak?

Nic se nedá uspěchat. Proto zvolním. Nebudu hledat rovnou ´velké´ peníze na právní služby spojené se založením nadačního fondu a muzea. Na návrh a budování značky, výkupy sbírek a tak dále. Neusilovat předčasně o široký záběr napříč obory. Zaměřím se na to svoje, čemu já a můj kolega rozumíme. Budeme pracovat na věcech, které je nezbytné udělat ještě před založením Muzea žvejky. Budeme rádi, když zástupci ostatních oborů s námi budou spolupracovat na snadné rozšiřitelnosti o jejich obory.

Abych byl ještě konkrétnější. Jak už píšu jinde, cílem mým a mého kolegy je vybudování světově naprosto jedinečné sbírky obrázků a obalů ze žvýkaček. Od toho se odrazme. Už teď je možné představit světu sbírání žvýkaček a připravovat naši sbírku na převedení do Muzea Žvejky. Na řadě věcí už pracujeme ve volném čase svépomocí, i když nás hodně limituje čas, peníze a jazyky. Následující klíčové aktivity jsou detailně popsány na dalších podstránkách.

Přesvědčíme-li Vás v průběhu času o smysluplnosti zapojení do projektu Muzea žvejky, případně rozsáhlejšího Muzea kuriozit, neváhejte mě s čímkoliv kontaktovat na info@zvejky.cz. Ani vy nemusíte dávat peníze. Můžete nám ale pomoci uhradit nezbytné služby a uhradit nebo darovat sběratelské potřeby. Vyberte si podle svých možností, jak nás podpoříte.